Saturday, December 22, 2012

Kacanya hati. susah kan?

perempuan si hati kaca
silap sikit pecah berderai
silap sikit retak seribu
silap sikit keluar muncungnya
seakan burung belatuk
habis kamu dipatuk
masa tu gelabah nak pujuk
harus cermat dijaga
harus halus belaiannya
sensitif cepat mendatang
hati kecil mudah meradang
rajuknya bukan kepalang
tersilap sikit haaaa rasa padahnya
maka si lelaki sekalian
kamulah si penjaganya
hatinya kamu jaga
pujuklah bila perlu
lemah lembut bila bertutur
bila dia sudah terhibur
pasti kasihnya subur
sayangnya tiada kendur
cintanya tiada luntur
insyaallah
bahagia kamu rasa..
habistu siapa nak jaga hati besi lelaki?
eh? kata besi 

pandai la nak take care kan HAHA
jaga hatinya
pasti hati kalian akan dijaga juga :))












lihat sweet kan mereka! >.<

Monday, December 17, 2012

For u, With Love : The thing i want to say


during a relationship, things will happen. there will be a lot of mistakes, and you might break up. if this happens, remember this, remember why you fell in love in the first place. remember all the times you spent, and all the times you held each other close. remember that you two were brought together for a reason: 
it’s fate.

Friday, November 30, 2012

The Time When You Feel So Damn Tired


I’m tired of being ill,
               no energy, can’t think,
               losing my skills.

I’m tired of trying to make things right,
               i give up – I surrender,
               no will to fight.

I’m tired of not being able to cry,
               i’d melt away,
               nothing left inside.

I’m tired because I can’t feel,
               walking in a daze – numb
                this can’t be real.

I’m tired of being “strong,”
               i’m weak, i’m fragile,
               its gone on way to long.

I don’t know what else to say,
              i’m hoping, i’m dreaming,
              i’m begging, i’m pleading,
  everyday
              please, take this feeling away.

Right now… I’m just tired…

Monday, November 26, 2012

Kehadapan ITU,

Diri ini benci!
Benci bila ada depan mata.
Benci bila dengar kata kata bohong ITU.
Benci bila teringat cara ITU.
Benci perwatakan ITU.
Benci dengan lakonan ITU.
Benci bila terpaksa terjebak dalam DRAMA ITU.

Benci bila tidak dapat melupakan diri ITU.

Tapi..

Diri ini sayang..
Sayang segalanya yang dilepaskan ITU.
Sayang kenangan yang manis ITU.
Sayang masa depan ini.

.......................................................................................................................

Rindu segalanya yang berlaku. 
Tapi diri ini sebenarnya KELIRU. 
Keliru dengan perasaan ini.
Syukur kini telah sedar terhadap rindu yang selama ini.
Rindu yang sebenarnya bukan lah terhadap orangnya ITU.
tetapi rindu terhadap memori bersama. 
Seperti satu kesilapan menerima diri ITU 
tapi jangan risau diri ini tidak menyesal.
Masa tidak menunggu manusia.
Manusia juga tidak menunggu masa.
Manusia cuma pergi bersama masa.
Biar masa berlalu, biar masa menentukan.

Jangan terkejut, jangan hairan.
Diri ini sekarang lebih bahagia daripada diri ITU.
Sangat bahagia! Serius
dan diri ini mengharapkan supaya lupakan diri ITU.
Sukar. Sekurang kurangnya,
lupakan memori ITU pun sudah mencukupi.
Diri ITU tidak layak untuk diri ini 
kerana ada DIA si bakal suami yang lebih layak.
Maaf juga bagi pihak diri ini. 
YOU DON'T DESERVE ME!





Sunday, November 25, 2012

Payung Terbang!


Mereka di Águeda, Portugual telah mencipta ‘Umbrella Sky’ semasa musim panas 2012. And I find it  really interesting. Let see how interesting it is. Tadaaaaaaa!!




Gila awesome kannnnnnnn! Kbye.

Thursday, November 22, 2012

I choose HOPE



Truthfully, I don't need any support or comfort right now.
All I need is for someone to criticize me.
To tell me that I am inadequate and incompetent of achieving what I need.
 Those criticisms give me hope, motivation, and a purpose.
God, I am psycho. Huishhhh :D

Everyday, people make me realize I do have to wake up.
Now, I am done.

Being crushed made me realize something very important.
I wasn't in love with what I thought I was in love with.
I wasn't in love with it, I was in love with the idea and resemblance of it. 
Having it meant having the good times and past to me.
I was in love with the past, the memory, not you.
I can't believe how long it has taken me to realize this,
but I am ready to embrace a different thing.
Something that gives me hope and resembles a better tomorrow 
(rather than a happy yesterday).

I don't know what the meeting tomorrow may hold,
but I know I will make my life better than yours.
Thank you for giving me the motivation to become my better self.
Becoming realistic and mature is a cycle that everybody enters through, 
the difference is that some enter earlier and some later.
If you can't understand my decisions and actions,
I am sorry, but I was a couple steps ahead of you.
I thing I want you to know, I still miss you.



Friday, November 16, 2012

Seandainya Aku

Tak dapat ku kotakan
Seperti yang sudah-sudah
Bagai memetik butir bintang
Yang jauh tampak terang
Tak sanggup ku mungkir dalam sayang

Tak mampu ku berikan
Mimpi di luar jangkauan
Terimalah yang setulusnya
Aku di depan mata
Seadanya aku manusia

Aku peraih kasih sayang
Rindu pada ketulusan belaian
Engkau yang mendamaikan rasa ragu
Dengan cinta tak seperti dulu

Istana yang ku bina
Biarpun kali kedua
Terimalah yang setulusnya
Aku di depan mata
Seadanya aku manusia

Aku peraih kasih sayang
Rindu pada ketulusan belaian
Engkau yang mendamaikan rasa ragu
Dengan cinta tak seperti dulu

Seadanya Aku - Nubhan

Thursday, November 8, 2012

Study Tools for MUET Candidates :)

It is important to write and use academic / formal English for the MUET writing component. 
A systematic way to improve on vocabulary, in addition to reading, is for students to use the thesaurus. Either the paperback thesaurus or online thesaurus.



For last minutes student as me, just do read newspaper lorhhh.
Newspapers are a good source of information. Find the general issues. Crime, travel, politics, social issues and many others. Here's the online newspaper you can read.

http://thestar.com.my/columnists/
http://www.nst.com.my/opinion/columnist



Good luck guys! :)



Sunday, October 28, 2012

M.I.S.S-ing NO Regret S.T.A.Y Strong ^^

If you love or you miss someone do let them know. If that person understands you, it would never ruin your relationship.

In a single lifetime people will come and go in your life. Some will touch your heart  and others will touch your soul. All at some point will leave you. This you must come to accept. It is part of being alive. 



I miss you..

All days are nights to see till I see thee,
And nights bright days when dreams do show thee to me.
~William Shakespeare, "Sonnet XLIII"
If I had a single flower for every time I think of you, I could walk forever in my garden. Maybe I hope too much. Maybe I dream too much. But at least I won’t give up on you until I’ve tried, and I won’t regret anything.





know there are some things you can't change. I know there are some situations where apologies hold no bearings. I know that twists of fate bring people together, And sometimes everything happens for a reason can tear them apart. I know that i will never forget you, for you will always have a place in my heart.




Dear myself,

Wake up girl! Life is too short. Learn from yesterday, live for today and hope for tomorrow. Don't cry because it's over, but smile because it happened. Please stay strong :) 




Thursday, October 25, 2012

Makna sebuah pengorbanan...


" Ketika diminta oleh Allah SWT untuk mengorbankan anak lelakinya sebagai tanda ketaatan, Nabi Ibrahim a.s. menerima perintah Allah SWT, walaupun dengan hati yang berat. Ketaatan Nabi Ibrahim a.s. telah dibalas oleh Allah SWT dengan mengurniakan seekor bebiri sebagai ganti kepada nyawa anaknya Ismail ( Nabi Ismail a.s.). "


Hari Raya Aidiladha ataupun Eid al-Adha, meraikan makna pengorbanan ini. Umat Islam di seluruh dunia meraikannya bersempena kesediaan Nabi Ibrahim a.s. melaksanakan perintah Allah SWT ini. Di Malaysia, ia diraikan pada 11 hingga 13 Zulhijjah setiap tahun :)

SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA :)
*nah! Lembu sekor. muahahahaaksss*  




Sunday, October 21, 2012

A friend like YOU


Dear friend that I LOVE so much,

A friend like you is like no other friend
A friend like you is a friend I don't regret meeting 
A friend like you is like a friend I can't scream at or fight with
A friend like you is like having no worries in my life
A friend like you is a friend that I don't want to lose
A friend like you is like being in comfort all day
A friend like you is a friend I always wanted
A friend like you is awesomely awesome
A friend like you is random and funny
A friend like you is a friend that I love to death and I will never let go
A friend like you is a friend I can tell all my secrets to


A friend like you..
A friend that I can go to tell them what's wrong
A friend like you is like having no dark days because you brighten them up
A friend like you is a friend that opens up my eyes and helps me avoid bad things
A friend like you is a type of friend that laughs at dumb things I say or do

A friend like you is the one who picks me up when I fall
A friend like you always gives good advice

A friend like you..
A friend that I love with all my heart
A friend like you is in my heart to stay
A friend like you never walk away 
A friend like you is a friend I am proud to call my best friend ever!

I LOVE YOU :)

Sunday, October 14, 2012

WAJAH Kekasih ^^

Assalamualaikum.

Allah Ta'ala tidak mencipta wajah aku serupa wajah Ummi dan Abah semata-mata atas alasan saintifik.
Aku percaya wajah aku dilukis begini supaya setiap kali aku renung cermin, aku nampak Ummi dengan Abah. Tidak kira ke mana aku pergi, dan manusia apa aku jadi, aku membawa Ummi dan Abah bersama.

Dan bila kita semakin tua, wajah kita semakin iras ibu bapa. Kerana pada waktu itu mereka mungkin tiada lagi dan Allah tahu kita sangat rindu; dan kita perlu lihat wajah mereka.





Saturday, October 13, 2012

The AWESOME BENGKEL ^^

BENGKEL ASAS TEATER.

Assalamualaikum. Salam sejahtera. Salam Satu Malaysia. Salam Perpaduan. Salam Melaka Maju Negeriku Sayang, Negeri Bandar Teknologi Hijau.

OMG this is really interesting bengkel I ever join! Even me, so tidak minat untuk berlakon but I'm try something new. Bengkel ni cuma 2hari 1malam je. Tapi seronoknye. Serius tak tipu. Lets move to the enjoyable pictures :)


Pagi-pagi dah kena exercise. Semangat abang-abang kat depan tu.

Kumpulan kecil. 

Mula la kena fikir nama kumpulan yang bermula dengan huruf 'S'.
Macam-macam nama keluar.


Kena pulak present cheer. Gua bantai je. Awww >.<
Pulak dah.
Kena lukis muka orang.  Memang jadi jembalang la gua lukis -..-"

Haaaa siap pon ^^


Sesi paling kelakar. This cikgu so funny!
Seronok betul si adik Din ni


Burung mencari cintanya, Angsa.
Meet Abang Ngah & Abang Long

Meet us. Paling muda. *Sorry Ira hilang

Mereka jejaka PUPUS.

Meet Encik Shahrin. Huwahuwahuwa~
Banyak task dia bagi. Sila berfikir di luar kotak.

Sesi vokal. Gedang gedang gedang~ (bersama irama)
*eh macam tu ke bunyi dia? HOHOO

Tekun buat apa yg disuruh. Sampai muncung muncung mulut.
Teruskan bermenari berirama dengan vokal yang betul.

Meet Abg Din si sibuk. Nak join letewwww.

Kesibukan terserlah.
Diberi masa 5minit untuk aturkan corak persembahan.

HUWAHHH bersungguh-sungguh betul.
Sesi bersama Encik Shahrul. "Cuba berfikir di luar kotak"
Eh eh ada jugak. Alah senior la katakan.

Laaaaa dah habis dah gambar? Maaf la. Ni je yang sempat curi. Banyak input dapat semasa bengkel. Seriously seronok. Banyak sebenarnya aktiviti yang kteorg buat. Tapi sayangnya gambar tak dapat curi banyak. See how enjoyed I am. Dah la bengkel free, makan free, dapat ilmu free. Semua free tapi seronok. Oh tak lupa. Siap dapat cenderahati lagi tu. Terima kasih kepada Encik Shahrul dan guru-guru yang awesome belaka! FAMILY TEATER in HEART. See yaa again!
*gambar credit to Abang Din dan kawannya yang comel >.<

Thursday, October 11, 2012

Mutiara kasih pembakar semangat

"Kak, kerja elok-elok. Ingat kita ni tak ada tempat bergantung. Hidup pun menumpang orang."

Hanya Tuhan je tau perasaan aku masa ni. Perlahan-lahan mutiara jernih jatuh ke tilam bercadar kuning aku. Padan pulak dengan background laptop pasang lagu Dejavu by ShilaAmza. 

Dah 3 hari aku relax setelah habis bertungkus pulas berperang dengan kertas kertas exam final. Tamatlah semester tiga aku. Hari demi hari aku tengok kawan kawan mengemas dan sedikit demi sedikit hilang dari pandangan mata. Semua sudah pulang ke kampung halaman masing masing. Tinggal lah aku ini seorang anak kelahiran Kedah yang menetap di Pulau Pinang. Sayu rasanya hati aku apabila teringat keluarga nun jauh di utara. 


Cuti semester sebulan ni aku tak balik ke Pulau Pinang. Hanya menetap di Melaka yang indah ni. Ni semua sebab MUET. Kalau nak ulang alik, mungkin mustahil bagi aku nak pergi balik banyak banyak kali. Penat pulak tu nanti. Ikut hati aku nak balik rumah. Rindu. Bukan aku tak rindu pada negeri tercinta. Tapi apa kan daya. Konflik betul kan. Petang tadi aku baru sudah cari kerja. Alhamdulillah dapat juga rezeki. Kerja sini, sewa rumah sini. Ini kali pertama Ummi lepaskan aku di negeri orang sebab Ummi percaya dan aku tak boleh hampakan kepercayaan yang Ummi letakkan. Aku rasa aku perlu lebih dewasa dan lebih kuat. Bila teringat balik kata kata Ummi, sayu hati aku. Tapi itulah pendorong semangat aku untuk teruskan hidup. Aku bersyukur kerana aku masih memiliki sebuah keluarga walaupun tidak sebesar keluarga lain. Bagi aku, keluarga aku sudah cukup sempurna walaupun sudah lama aku tidak merasa kasih sayang seorang ayah.

Inilah hidup anak perantau. Hidup seorang anak yang ditinggalkan ayah. Hidup seorang insan yang sering kali diduga macam macam sakit. Hidup seorang remaja yang perlu aturkan sendiri jalan hidupnya. Alhamdulillah aku masih lagi diberi kekuatan untuk menghadapi kehidupan yang berliku ini. Bila difikirkan balik, ada lagi insan di luar sana yang lebih dasyat diduga. Tidak sempurnalah hidup tanpa dugaan. Tidak sempurnalah hidup tanpa masalah. Dan tidak sempurnalah hidup tanpa air mata. Jadikanlah air mata inilah simbol kekuatan. Jangan jadikan ia sebagai simbol kelemahan. Tidak sama sekali. Kita diduga, diuji kerana kekuatan kita. Bukan kerana kelemahan. Aku juga punya kawan dan teman yang selalu bersama. Tidak akan sama sekali aku menyesal atas kehidupan ini. Aku terima seadanya dengan redha.








Tuesday, October 9, 2012

POSITIF itu MAGIKA :)




Assalamualaikum. Salam sejahtera. Salam Satu Malaysia. Salam Integriti. Salam Perpaduan. Salam Melaka Maju Negeriku Sayang. 

Hidup memang selalunya indah.


Tapi yang menjadikan hidup ini tidak indah adalah Diri sendiri. Alahai manusia sekarang. Suka fikir bukan-bukan. Senang cerita, tak payah manusia sangat lah. Aku pun sama je.

Kita yang menjadikan hidup kita tidak indah dengan memikirkan yang buruk, bersangka buruk dan bersikap buruk, termasuklah berkata yang buruk-buruk.
Cuba tengok orang yang berfikiran positif. Orang sebegitu hidupnya indah. Dia bahagia, dia nampak seperti orang bertuah kerana dia nampak bahagia. Seronok kan?

Sebenarnya semua itu permainan minda masing-masing. 'MIND SET'. Keindahan hidup boleh dibentuk. Caranya melalui fikiran. Melalui mind set kita. Sedar tak??
Berfikir lah secara rasional, secara bijak. Kerana itu juga merupakan doa. Jika berfikiran bukan-bukan, maka bukan-bukan lah doa itu. Betul?

Setiap kali kita dilanda masalah, dugaan, situasi buruk yang tidak dijangka seperti kemalangan, kepokaian, masalah kewangan, tekanan perasaan, tekanan kerja, sikap kawan yang menyakitkan hati atau simply sesuatu berlaku di luar kemahuan kita, alihkan perasaan sakit hati tu. Hentikan. Stop thinking that you are in trouble. 

Bertenanglah. Berdoalah. Berserahlah. 


Apabila sesuatu sudah berlaku, kita tidak ada kuasa mengubahnya. Tentu ada hikmah disebalik yang berlaku. 

Orang yang selalu berfikir positif akan mendapat balasan positif.

Mungkin masa itu situasi tidak memihak kepada diri kita, tapi di saat satu ketika lain, situasi akan memihak kepada kita kesan dari sikap berfikiran positif, kesan dari sikap bersangka yang baik-baik.

Yang baik tetap akan mengatasi yang buruk walau kelihatannya yang buruk itu seolah-olah menang.

Ubah sikap Anda. Ubah mind set. Binalah sikap suka bersangka baik. Sebab, sikap itu akan menunjukkan kesannya. Bezanya, cepat atau lambat saja. MAGIK kan?

Tak salah berperasangka baik. Manusia tak sempurna. Banyak cacat cela. 
THINK POSITIVE and everything will be alright. 




*Kawan gua slalu cakap ni bila gua down "ALL IS WELL". 
Hoho semangat terus lepas dengar.   

Entry ni saja ja bagi mengisi kekosongan yang ada. Sejak dua menjak ni banyak sangat fikir bukan-bukan. Lagi-lagi bila tiba time exam final. Tah apa apa je fikir. Daripada fikir macam macam, baik la main games. Ok k k bye bye. Sambung main games.
See yaaaa! >.<



Saturday, October 6, 2012

L.I.F.E too short


Life is too short
to be going back and forth
Grudges are a waste of perfect HAPPINESS.
Laugh when you can
apologize when you should
and let go of what you can't change.
LOVE DEEPLY and FORGIVE QUICKLY.
take change. give everything
and have no regrets.
everything will be alright.

There comes a time in life
when you have to let go of everything
and your life
will not be the same anymore.


Life is too short to be unhappy.
You have to take the good with the bad.
SMILE WHEN YOU'RE SAD
cherish the moment 
ignore the pain
believe that everything happens for a reason.
love what you got
and always remember what you had.
Always forgive but never FORGET.
learn from your mistakes 
but never regret.
people change, but things go wrong
But always remember
LIVE GOES ON!



Friday, October 5, 2012

Sambal Tumis vs Ayam Goreng

Kami budak baru belajar kena buat projek alih suara. Sumpah lawak bila dikatakan budak 'MULTIMEDIA' yang tak reti macam kami ni kena buat kerja sebegini. Enjoy! 


video

Tajuk: Sambal Tumis vs Ayam Goreng
Cerita asal: Pirates of the Caribbean
Credit to group members SYASYA, WANI and ANNISH :)



* We, IT students actually. Not multimedia students. Please don't be confuse. Anyway kami tak sehebat yang lain. Masih belajar. So thanks for watching, guys :)

Thursday, October 4, 2012

Y.O.U

If there's one face I want to see,
so cool, so true,
one smile that makes a difference,
to everything I do.

If there's one touch I long to feel,
one voice I long to hear,
whenever I am happy,
or just needing someone near.

If there's one joy, one love,
from which I never want to part,
it's YOU, my very special love,
my world, my life, my heart.





Wednesday, March 7, 2012

Wanita Idaman Jejaka

Ciri-ciri atau sifat pada seseorang wanita itu amat penting untuk si lelaki memilih anda sebagai calon isteri. Sifat wanita itu sendiri merupakan satu faktor seseorang lelaki itu jatuh cinta pada anda. ermmmm..
so,aku nk jadi mcm ciri2 tu jgx la..nk jadi bakal isteri yg baik :D bole la mula dari skrng..
bole x??


1) Bersopan santun

(xtau npe aku letak gmbar ni..xda kne mengena pun..sbb cntik kot)

Wanita yang lemah lembut dan bersopan santun akan membuatkan lelaki cair melihat setiap pergerakan dan percakapan anda.
(ada x??mcm x je..  ^^,)


2) Pandai Memasak

Yang ni adalah ciri-ciri yang paling penting sekali yang patut ada pada wanita. Wanita yang pandai memasak mampu menguruskan rumah tangga dengan lebih baik. Lelaki juga lebih tertarik dengan wanita yang pandai memasak ni. yum2 >.<
(bole la bole la)


3) Pembersih

Wanita yang pembersih ni menjadi kegilaan setiap lelaki yang kurang pembersih. Ini kerana, semua kerja dirumah akan diuruskan oleh anda tanpa dipaksa oleh si suami.
(no cmmnt..haha :D)



4) Taat

Wanita perlulah taat dan tidak melawan setiap percakapan lelaki. Ada kalanya melawan itu penting jika si jejaka mempelawanya untuk melakukan perkara yang tidak senonoh dan terlarang.

(wahhh!! saya baik :))



5) Bersifat keibuan

Secara jujur, lelaki lebih gemar pada wanita yang mempunyai sifat keibuan. Sebagai contohnya, suka pada baby dan kanak-kanak, suka memujuk kanak-kanak menangis, dan sebagainya. Kenapa? sejuk hati seorang lelaki bila melihat anda peka terhadap alam rumahtangga walaupun anda belum berumahtangga. Dan itu merupakan salah satu bonus buat anda yang bersifat keibuan.
(keibuan??hehe..kebudak-budakan adalah ==')


6) Jadi pendengar setia dan bukan menjadi pembangkang

Lelaki juga tidak pernah lari daripada masalah. Masalah yang dihadapi biasanya akan dikongsi bersama dengan orang yang tersayang dengan harapan sedikit sebanyak dapat mengurangkan beban yang dialami. Jika anda ingin tunjukkan rasa simpati dan ambil berat anda, bagi peluang untuk dia bercakap dan meluahkan perasaan dia. Jangan sesekali anda bangkang mereka. Itu hanya memburukkan keadaan. Jika anda tidak speendapat dengannya, jangan terus membangkang. Lelaki perlu dipuji dahulu beberapa kali sebelum anda bangkang.
(saya pendengar setia awk x??)


7) Jadi seorang yang berdikari dan tidak mudah putus asa

Lelaki lebih gemar seorang wanita yang kuat semangat dan tidak bergantung pada lelaki. Kadang-kadang sesetengah wanita terlampau manja untuk meminta pertolongan lelaki sedangkan perkara itu mampu mereka lakukan sendiri. Pada awalnya,mungkin lelaki akan tahan kerana cinta, namun jika ia berlarutan, lelaki itu akan merasa rimas yang terlampau dan merasakan wanita itu gedik dan ambil kesempatan. Jadi, wanita boleh meminta tolong lelaki jika betul-betul tidak mampu dan bukannya untuk mengambil kesempatan.
(saya kuat kan??)


8) Sentiasa berterus terang dan tidak hipokrit.

Sama seperti wanita, lelaki juga suka wanita yang terus terang dan tidak hipokrit. Jangan terlampau sempurna di hadapan lelaki semata-mata untuk menutup kelemahan anda. Lelaki mencintai anda seadanya dan boleh menerima kelemahan anda. Sentiasa berterus terang tentang sikap anda yang sebenar. Hal ini lebih disenangi lelaki.

(aku makan pon comot ==' haha..ok fine bdk2 >.<)

n yg paling penting mesti taat pada ALLAH & RASUL serta IBU BAPA 

wahai wanita2 idaman jejaka sekalian, mcm mana pun perwatakan kalian semua,
kekasih hati korang msti tetap sayangkan korang kan??
betul x?
so, jadilah yg terbaik buat si dia
 kerana si dia sentiasa ingin menjadi yg terbaik buat kamu :)





Feed me